Direktlänk till inlägg 16 november 2009

sightseeing som heter duga :)

Av Dickman - 16 november 2009 22:58

min söndag igår var exakt som en söndag ska vara :) vaknade och gjorde mig klar, sen begav ja mig mot centrum där ja mötte upp nidal och levent, vi skulle på sightseeing.. vi startade på ett cafe där vi gjorde upp en resplan för dagen.. vi bestämde oss för att ta london eye först, redan på tåget började mina ben skaka och de blev absolut inte bättre när vi klev av tåget och jag såg åbäket.. haha makalöst enorm sak de där.. skyndade oss att köpa biljetter så ja inte skulle ångra mig, haha men jag måste säga att det var så fruktansvärt underbart att kunna titta ut över typ hela london, för vi hade tur me vädret den dagen :) men när vi var högst upp, var ja tvungen att sätta mig för mina ben var som gele och ja höll på att svimma och detta tyckte nidal var värre roligt så han har en massa bilder på mig när ja ser helt vettskrämd ut :) haha nu såhär i efterhand är ja sjukt stolt att ja vågade åka de åbäcket med min höjdrädlsa..

efter de tog vi en prommis över någon bro så var vi helt plötsligt just nedanför BIG BEN :) mäktig klocka de där :) efter de westminister och house of parlament så himla intresanta saker de finns här och vackra byggnader.. vi fortsatte våran promenad genom en väldigt stor park, de var hur mysigt som helst, exakt som i filmer där alla är ute i parken :) hörde hur mycke svenskar som helst runtomkring mig:) och en massa djur som sprang omkring :) efter parken kom vi fram till buckingham palace, men ja blev lite besviken där för det var ingen drottning där som bjöd in oss på thé, heller inga vakter me röda kläder och höga svarta hattar.. dom hade gråa tråkiga kläder :/ men sjukt skoj att ändå kolla in drottningen hem :) efter de genade vi genom en annan park och nu hade de hunnit bli mörkt, men ingen fara där, ja hade ju me mig två karlar som skyddade mig :) haha efter en lång promenad var vi helt plötsligt på picadilly så vi gick till burger king och åt lite, sen tog vi tuben till tower hill för att kolla in den berömda london tower bridge, kanske den bit av london ja har sett mest av i filmer och dylikt :) sjukt majestätisk bro och för att nämna själva london tower :) oh my gooood :) helt fantastiskt :)

vi gick in på ett cafe och tog en kaffe innan vi började bege oss hem, hade ju ändå varit i farten i 9 timmar.. när vi kom hem drog vi ihop resten av gänget och gick ner på puben för nån öl och lite poker :) de va mysigt.. och de fick liksom avsluta denna fina söndag..

idag har ja inte gjort så mycke, försov mig i morse IGEN.. tåget jävlades me mig nå så fruktansvärt, min normala resväg är 25 minuter, idag tog de en och en halv timme... huvva så less ja var... kaffe på starbucks och sen till skolan.. efter skolan var vi lite sugna på pizza så vi gick och åt, sen drog ja å nidal till notting hill, han hjälpte mig att handla sen gick vi till houda å spelade lite kort innan ja gick ner för att städa.. haha hann bara ta köket sen va ja för trött så ja gick upp igen.. hängde där en stund sen drog vi till subway å åt en macka, den va god såklart :) å nu sitter ja här :)

måste berätta en kul sak, mina nya kompisar, pojkar från turkiet och syrien har ju en helt annan syn på livet än va sverige har, vi har varit ute och ätit på restauranger varje dag och druckit öl och hela faderullan och dom vägrar låta mig betala min egen mat :) haha med förklaringen jag är man, jag betalar.. haha känns helt fel men de går som inte riktigt att säga emot för dom är sjukt starka på sin sak.. inte för att de rör dom speciellt mycke för dom har en del pengar, men jag är ju inte riktigt van med något sådan.. haha helt galet.. idag när ja hadlade mat hem(den betalade jag såklart själv) fick ja inte hjälpa nidal att bära påsarna, han skulle ta allihop :) sån gentleman :)

nåväl nåväl helt underbara på alla sätt och vis :)

nu ska ja slå på tv:n och försöka sova lite så ja inte försover mig i morgon :)


najti najt

 
 
Ingen bild

Teresia

17 november 2009 08:23

Haha jag säger ju d.. turkar is the shit:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dickman - 10 november 2011 13:10


VINN EN IPHONE 4 :)   Är ju klart man måste testa :) bästa tävlingen ja sett på länge och även den jag är i mest behov av då NOKIAN inte riktigt höll måttet :/ gå in på min FB sida och tävla ni me :) Ser ni att Iphonen glittrar :P   ...

Av Dickman - 23 december 2009 13:55

julkänsla saknas totalt, känns inte så roligt.. + att ja är sjuk igen.. men va ska man göra.. igår var vi på en helt galen färd, skulle leta reda på ett universitet någonstans i london utanför zon 1-2.. ingen hade någonsin varit i den här delen av lo...

Av Dickman - 14 december 2009 19:08

nu börjar ja bli bättre, har varit på skolan idag och ja får i mig mat och ja känner mig allmänt pigg :) idag va en rolig dag, vi var några st från skolan som drog till regents park, pojkarna spelade fotboll :) och vi damer hejade lite sen tog vi en ...

Av Dickman - 11 december 2009 15:27

nog har jag varit sjuk förr men aldrig haft såhär, kan varken prata, äta eller svälja, mitt svalg är ungefär en halv centimeter brett och de strålar smärta upp till öronen.. på varje sida om svalget sitter de nån vit kaka me gröna prickar som inte gå...

Av Dickman - 29 november 2009 19:23

Jenny, absolut någonting ja rekomenderar :) jag har redan börjat planera mina kommande resor.. man får så mycke mer genom att plugga i ett annat land :) hoppas du tar dig iväg :) ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards