Alla inlägg under oktober 2009

Av Dickman - 31 oktober 2009 23:25

oj oj oj va underbart detta är :) london är helt fantastiskt :) trots allt folköverallt som ja i normala fall inte skulle ha gillat så älskar ja den här platsen :) de lilla ja sett än så länge :) när ja anlände till heathrow tog ja heathrowexpress in till paddington och man kan väl säga att de va där min resa började :) helt ovan me allt vad detta innebar, knappt åkt tunnelbana i hela mitt liv ens en större busslinje än den som löper mellan töre och lule :)fixade ja mig till hampstead till mitt hotell, de vart en del byten och till slut en taxiresa, för ja hade hunnit få blåsor på händerna av att dra min resväska som väger över 30 kg hela dagen :)


väl på hotellet checkade ja in, packade upp en del nödvändiga ting och gick ut på stan för att äta och dricka något :) hittade en jättemysig restaurang me mat från något konstigt land :) gick runt och bara tittade en stund och sen tillbaka till hotellet och chillade :)

vaknade dagen efter, idag alltså väldigt tidigt så att ja skulle hinna me allt ja hade planerat, drack en kopp kaffe på rummet duschade och gick ner för lite hotellfrukost :) sen upp och packa och sen ut på promenad i vackra hampstead. det är helt galet hur vackert de är där, gamla hus överallt och små gator :) och stora träd överallt.. sen tog ja tuben mot stan och då upptäckte ja att den enklaste vagen var avstäng pga ombyggnad eller nå :/ planera om min resa lite vilket inte va de lättaste.. många byten och felåkningar innan ja va framme där ja skulle hämta nyckeln till mitt nya place :) därefter tillbaka mot hotellet för att hämta väskan som dom vaktade åt mig :) detta hade då tagit mig ungefär 5 timmar för jag va så himla turistig me karta å shit :) haha

påväg tillbaka vart de väntetid ca 30 min i tuben å helt ärligt vem orkar de, så ja hoppade av å tog mig en promenad genom picadilly till nästa station :) värt :) sen vidare.. kommer fram till hotellet och mina fötter känns, och ja va helt färdig så hotellet ringde en tog mig till notting hillja nu sitter i mitt nya hem fram till jul :) inte riktigt va ja hade väntat mig, de är litet och vi är bara tre som bor här, två tjejer från paris :) har inte pratat så mycke me dom än för ena tjejen åkte och jobbade och den andra följde med. inte så muntra än så länge :/ men de löser sig säkert... mitt rum är fint, sängen behöver en bäddmadrass, men ja får ta mig en tripp till jysk å köpa mig en :) måste fixa så ja får persrabbe i detta land också ;) när ja hade packat upp här så gick ja ut en sväng, vandrade längs gatan och gick sen in på en mataffär och handlade lite frulle, gott och alkohol :) nice me alkohol i mataffärn :)


är nu inne på tredje boken Twilight och kan inte riktigt sluta läsa, en del av mig hoppas att den tar slut snart så ja inte behöver va så besatt(är som me HP för er som vet) men en del av mig har nästan panik över att de snart inte finns nå mer att läsa :)både filmen och böckerna har blivit en stor del av mitt liv nu så ja lever i samma värld som dom :) haha


nä nu är de färdigskrivet för idag, ska som sagt upptäcka mer i morrn, kanske fota lite också me fonen :)


tills vidare

Av Dickman - 20 oktober 2009 14:04

nu är det inte länge kvar tills ja lämnar detta avlånga land för en tid :) ska bli så skönt att komma bort en stund och upptäcka lite andra saker än de som hela tiden finns en meter runtom en :) håhåjaja men först en stund till stockholm och uppsala :) bli där ca en vecka innan ja dra vidare :)


allt börjar kännas färdigt för resan nu, papper och shit :) och även packning :) kom dock på den briljanta iden att ta me singstar :) de lär ju bli en höjdare i huset ja ska bo :) vilka fester vi ska ha :) haha


till lite mer nutida saker

ja va till jenny och barnen och hälsa på igår :) vildare ungar får man leta efter :) båda två praktiskt taget flög på mig när ja kom :) och släppte inte taget förän ja for typ :) guuuud va ja sakna dom :) hände dock en olycka, bella skulle rida på mina axlar och när ja skulle kasta henne i soffan knäcktes min nacke på något konstigt sätt så nu kan ja knappt rora mig.. hmm hoppas de går över :/ kanske fick en wipp ?? huvva.....


nåväl de kanske går över om ja leker lite mer ikväll :) och spelar lite parioparty som va hur kul som helst :) har inte spelat på ca hundra år :) vill ha meeeeer :)


nu fortsätta me allt viktigt ja har att göra....


tills vidare

Av Dickman - 2 oktober 2009 20:16

dagen började me att klockan ringde 06,30 steg upp gjorde mig klar för jobb.. väl på jobbet tog ja mig en kopp kaffe och sen snörde vi oss på leveransen som just hade anlänt, de va roligt, va som julafton för allt ja väntat på så länge hade kommit så hela min avdelning blev fin :) sen lunch me lisa å jesmin, de va roligt :) slutade sen tidigt och begav mig till blablabla för lite hårtrimning :) blev fint men inte riktigt som ja tänkt mig i vanlig ordning... tror ja måste bli frisör så ja får ett hår som ja vill :)


sen till sara för lite middag å så, plockade me hunden för lite qualitytime me murtaugh :) så nu sitter vi här me kaffekoppen i högsta hugg å kollar på idol :) haha teresia ringde just helt upprörd för att hon inte förstod upplägget för kvällen program :) haha ja tror ja döör...


nåja


helt magiskt hur duktiga damerna är i år :) ja får gåshud på ställen ja inte visste fanns :) haha och andreas i juryn är typ världens ögongodis så ja smälter :) min blivande make*


Tills Vidare

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards