Direktlänk till inlägg 9 november 2009

ojoj vilken värld :)

Av Dickman - 9 november 2009 16:42

förstod nog inte riktigt hur svårt de skulle vara att blogga varje dag :) man hinner fan inte, sorry :)

fullt upp hela tiden, men på ett bra sätt :) få se, vars ska ja börja hela förra veckan blev de pub varje kväll utom en, i torsdags var vi på en pub som heter walkabout, dom hade karakoekväll så självklart måste ja vara där :) jag och houda for dit och tog en öl och tittade på alla som sjöng, de va lite ovanligt för här var majoriteten av sångare äldre män :) haha så blandat men ändå så bra, för alla som vet de kan jämnföras me törepuben lite :) helt underbart.. anyway efter ett tag när vi började komma igång och de började rulla in lite bekanta ansikten från skolan så bokade vi upp oss för att sjunga :) de blev gloria gaynor-I will survive :) enligt mina klassisar gick de bra och alla som sjöng bra fick en öl av mr DJ :) haha svinkul, fick veta nu i efterhand att dom har karaoke varje torsdag och de pågår tydligen en tävling där man kan vinna en resa till egypten :) haha lite ja ska vinna den på torsdag :) efter den rundan vart de bulle hem och sova lite :)

på fredagen bestämde vi oss för att prova på någon nattklubb :) kul trodde ja men ack så ja bedrog mig :) stället rymde 1500 pers och man fick köa i ca 20 minuter.. tappar du bort någon från ditt gäng där då är de kört, du hittar dom inte, de va svinstort :) vi bestälde och gick till första dansgolvet, rymdes knappt :/ då hittade halil en liten scen som ingen använde så vi hoppade upp på den och dansade :) de va lite bättre.. musiken kunde dock ha varit lite bättre enligt mig, bara techno utan sång och ja vill gärna sjunga me när ja dansar :) vi gav de några timmar och sen begav vi oss.. nattetid är de väldigt kallt i detta land och de tog oss hundra år att hitta rätt buss hem :/ inte så glad då vi kom hem efter 6 iskall och bakis.. haha tog på mig alla varma kläder ja hade och snörde mig i säng, vaknade vid tre dagen efter

hoppade då in i duschen på lördag gjorde mig klar och drog till till "stan" för att testa primark :) ett stor och billigt varuhus :) hittade en munktröja, lång långärmad tunika me knappar och en lite finare vit kofta, sockar, snoddar, hårband och 4 par strumpbyxor :) allt denna för 300 kr :) affären hade allt från underkläder till köksinredning.. haha underbart, dock lite stort och för mycke folk :) gick knappt att ta sig fram.. tog efter de en tripp till en annan butik och köpte mig ett par jeans också :) endast 400 kr :) tyckte jag va billigt också :) efter de hem och käka middag, sen iväg till angelstation för att möta upp Halil :) vi gick runt och tog en öl här och där tills houda och nidal kom till stationen :) då mötte vi upp dom och gick till en bar där man kunde spela biljard :) de va skoj, vi drack och spelade :) efter ett tag kom en tjej fram och frågade om vi ville spela med dom :) de gjorde vi :) jätte trevlig tjej :) hon fick mitt nummer för hon tyckte att vi skulle ses fler gånger :) efter de buss hem till notting hill, kom i säng just baki 5 :)

vaknade på söndag och tänkte tvätta, men tvättmaskinen va upptagen, så de blev häng och mat hos houda hela dagen, senare mötte vi upp nidal på stationen och begav oss till halils jobb för lite turkiskt krubb :) ovetande om alla stationer som va stängda tog den resan oss två timmar ungefär och den låg tre stationer från notting hill.. haha men maten smakade ju bara bättre efter en sån resa :) helt underbart hur gott de är me turkiskt :) halil försökte få mig att dricka raké men ja vägrade, dom fick mig dock att smaka nån vit sörja som ska va gott till maten men den smakade bara gammal fil eller nå.. huvva.... sen kom dom in me nån efterrätt också och de va tyvärr de vidrigaste ja någonsin ätit.. haha men maten är god :)

efter de in till "stan" för lite lyxig choklad på hägendaas cafe :) gott gotteligott gott gott :) haha efter de bussen hem :/ hade en liten avskedsfest på bussen, för idag har levent åkt hem till turkiet :/ inge kul.. men men

haft skola idag i vanlig ordning, fick lite nya klassisar, för måndagar börjar ju alla nya :) haha nu var inte ja den nyaste :) nidal började i min klass idag, de va skoj :) efter skolan gick ja, nidal och halil till donken, tog en börjare och sen åkte ja hem :) har tvättat en maskin kläder och nu sitter ja här me skrivkram i hela kroppen och håller på att pissa ner mig för ja har druckit så mycke kaffe :) ska gå å köpa mig nån ny vinterjacka strax, alla vinterjackor kostar 5 pund :) de e lixom 60 kr.. haha helt galen :)

nåväl ska försöka uppdatera oftare :) men oftast bli de sena kvällar och då ids jag inte :) men ska försöka :)


byyyeeee :)

 
 
Ingen bild

Teresia

9 november 2009 22:25

Haha smaka du inte Raki?? uuusch den där vita sörjan e svin äcklig.. å turkarna älskar den å klunkar.. själv ville man spy efter en liten smutta bara :) london blandat med turkiet=) kan d bli bättre haha.. jag vill komma nuuuu

 
Ingen bild

murtaugh

11 november 2009 08:02

verkar va galet billigt där du shoppar lös ju, sweet! :) saknar ba BILDEEEEER ;D PUZ

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dickman - 10 november 2011 13:10


VINN EN IPHONE 4 :)   Är ju klart man måste testa :) bästa tävlingen ja sett på länge och även den jag är i mest behov av då NOKIAN inte riktigt höll måttet :/ gå in på min FB sida och tävla ni me :) Ser ni att Iphonen glittrar :P   ...

Av Dickman - 23 december 2009 13:55

julkänsla saknas totalt, känns inte så roligt.. + att ja är sjuk igen.. men va ska man göra.. igår var vi på en helt galen färd, skulle leta reda på ett universitet någonstans i london utanför zon 1-2.. ingen hade någonsin varit i den här delen av lo...

Av Dickman - 14 december 2009 19:08

nu börjar ja bli bättre, har varit på skolan idag och ja får i mig mat och ja känner mig allmänt pigg :) idag va en rolig dag, vi var några st från skolan som drog till regents park, pojkarna spelade fotboll :) och vi damer hejade lite sen tog vi en ...

Av Dickman - 11 december 2009 15:27

nog har jag varit sjuk förr men aldrig haft såhär, kan varken prata, äta eller svälja, mitt svalg är ungefär en halv centimeter brett och de strålar smärta upp till öronen.. på varje sida om svalget sitter de nån vit kaka me gröna prickar som inte gå...

Av Dickman - 29 november 2009 19:23

Jenny, absolut någonting ja rekomenderar :) jag har redan börjat planera mina kommande resor.. man får så mycke mer genom att plugga i ett annat land :) hoppas du tar dig iväg :) ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards