Alla inlägg under maj 2009

Av Dickman - 19 maj 2009 09:10

måste berätta om en kul grej som hände mig igår, inte nå stort men det kändes bra :)


jag var ute på min (nuförtiden) dagliga morgonpromenad med khina, och när vi går i rask takt över ängarna småsjunger till musiken i lurarna så kommer det från vänster helt oväntat en herrelös vovve.. en stövare och efter att ha ägt stövare praktiskt taget hela min uppväxt så förvånade de inte mig speciellt mycke :) hur som helst, en lös hund kan man oftast klara av, mitt problem var dock att det var en hanhund och min lilla flicka löper. me all kraft försöker ja hålla dom ifrån varandra medans de flyger bajspåsar å dreggel överallt.. det är inte de lättaste ska ja säga me två kåta vovvar som bara vill till varandra..

efter lång väntan på en hundlös ägare börjar ja gå upp mot området hunden kom ifrån för den här situationen funkade ju inte konstaterade ja ganska fort, min hund i koppel i vänster hand och en kåt stövare i höger hand som ja bara kan hålla i halsbandet.. till slut hittade jag en snäll kvinna som bodde där som villigt tog khina medans ja lugnade ner stövarn. denna kvinna trodde att hunden hörde till någon av hennes grannar så hennes dotter kom ut å vi började knacka dörr :) det var ju såklart ingen hemma i någon av dörrarna och till slut kom de en annan kvinna som tog över khina medans kvinna nummer 1 gick för att hämta en telefon.. vi står alla å pratar i telefon och bestämmer oss för att ringa polisen.

när ja pratar me dom frågar dom mig om ja kan ha hunden tills ägaren hör av sig, visst tänker jag, snäll som ja är :) men va ska man göra.. ena kvinnan följer med mig hem och eftersom jag börjar jobba kl 14 så måste ja ju komma på en lösning innan de för jag kan ju inte lämna båda hundarna hemma ensam tillsammans. jag börjar ringa efter backup och när granberg kommer tar vi varsin hund å promenerar mot området där de sägs bo en hundägare som brukar tappa bort sin hund ibland. efter ca 20 minuter ringer telefonen och det är just denne man som undrar om jag har hans vovve :) vi går upp till honom och gör överlämnandet, han frågar om ja vill ha något för besväret och ja sa absolut inte, bara glad att ja kunde hjälpa :) på kvällen kommer thomas och hämtar mig och vi åker till han, för att laga mat och hänga, och då ringer telefonen. det är denne man som undrar om jag är hemma för han vill lämna en vinflaska som tack för hjälpen

- herregud inte behöver du de säger jag

vi bestämmer iaf att han skulle höra av sig idag, och nu i skrivande stund ringer telefonen igen och det är denne man som står utanför min lägenhet, han ger mig en flaska vin och vi står å pratar en stund, plötsligt häver han ur sig att hans hund hade smitit i morse igen, det blir många vinflaskor för han i slutändan om han inte kommer på en lösning :)


de roliga i de här är att för min skull var de så fruktansvärt roligt att hjälpa någon som var lite tacksam över min hjälp, till skillnad från mina kunder, så ja fick upp hoppet igen :) kom iaf på att det är något sådant ja vill göra resten av mitt liv, det fick mig att må bra :)

Av Dickman - 14 maj 2009 13:16

då va de ledig dag idag, känns skönt men det är för tillfället mycke i huvudet som måste absorberas.. ja behöver verkligen min semester nu kunde inte komma lägligare... eller jo, några veckor tidigare helst å gärna några månader längre. Men man kan inte få allt här i världen :/

Inte mycke egentligen ja förväntar mig men förväntningarna minskar varje dag när jag förstår mer å mer hur mänskligheten verkligen håller på att köra sig i skiten..


Vad hände me respekten, hövligheten å vanligt folkvett ??

eller är det bara ja som har gått å blitt blind på senare dar.. för ja ser verkligen inte något sånt nånstans nu för tiden..

en säljare som förr i tiden hade ett av dom högst uppsatta arbeten har idag ersatts av något betydligt mindre. Kunder tror man kan bete sig hur man vill och vill man då sen behålla jobbet så är det bara att stå där å le när man egentligen vill slå ner dom.. är helt skruvat och galet

folk idag har svårt att ställa upp för varandra, allt blir så jävla jobbigt när man måste göra något för någon annan, eller om man kanske måste ändra sin planering lite, jag förstår inte :/


jag önskar att ja levde i ett annat århundrade eller nå...


djupt inom mig så hoppas ja att det bara är i sverige det är så här, för det vore så enkelt om ja bara kunde packa väskan å flytta till england eller nå.. skulle ja verkligen vela göra. tror inte ja är gjord för de här klimatet.. eller så är ja de och bara behöver semester ? :/


nå nå nu sluta klaga, ska gå å sätta på lite kaffe, sätta mig i solen å slå en pling till sorran :)


seyaa england :) haha

Av Dickman - 4 maj 2009 09:48

måndagar är bra, man har som ny motivation att klara av veckan som komma skall :) var ut på morgonpromenad me stavar tidigare i morse, de va skönt som faan.. va länge sen men de krävs nästan en måndag för att man ska orka göra något så drastiskt.. haha men nu jävlar är de beachen 2009 som gäller :) roligt att man har sagt de varje år så länge ja kan minnas :) haha vi får väl se vart de leder :)

ska snart iväg å kolla in media markt som nyligen nyöppnade, se om dom har något intressant :)

sen blire jobb :/ har på sista tiden fallit lite efter på jobbet, inte på grund av att min motivation sjönk med ungerfär 100% här för ett tag sen utan för att min planering inte riktigt fungerar med någon annans :/ känns inge bra.. men men...


ska dra lite snabbt, men en liten påminnelse först, brännbollsyran är nu i slutet på maj, hoppas folk vill och kan komma :) hör av er för mer information så styr vi upp någe :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards